Reisvoorwaarden

Op deze pagina leest u welke voorwaarden van toepassing zijn op onze reizen. ACSI Kampeerreizen is aangesloten bij de ANVR en SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Daarnaast hanteren wij aanvullende voorwaarden die gunstig zijn voor u als klant.

ANVR-voorwaarden

ACSI Kampeerreizen (KvK 10142918) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover.

De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.

Op het boekingsformulier vinkt u aan dat u voor het maken van de boeking kennis heeft genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op uw boeking. Te weten de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.

Download hier de ANVR-Reizigersvoorwaarden
Bekijk hier wat u tijdens een kampeerreis kunt verwachten en welke regels er gelden voor u en uw reisgenoten:

Stichting Garantiefonds Reisgelden

ACSI Kampeerreizen (KvK nr. 10142918) is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via SGR.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling) vallen de in op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Eigen bijdrage aan SGR

Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking. Jarenlang was garantie op uw geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor u zijn, zodat u onbezorgd op reis kunt blijven gaan.

Aanvullende voorwaarden ACSI Kampeerreizen

1. Betaling


  • Aanbetaling: direct na uw boeking betaalt u 20% van de reissom aan, vermeerderd met de reserveringskosten, de bijdrage Calamiteitenfonds en de kosten van een evt. annuleringsverzekering.
  • Restantbetaling: het restant van de reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor de vertrekdatum van de reis.
  • Vertrek binnen zes weken: indien de boeking binnen zes weken voor de vertrekdatum gedaan wordt, betaalt u de volledige reissom.
  • Betaling met creditcard: uw creditcard wordt direct gedebiteerd.

2. Annulering door de reiziger


Annuleert u uw boeking, dan kan ACSI Kampeerreizen, naast eventuele verschuldigde reserveringskosten, de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

  • Annulering tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag: de aanbetaling, maar niet meer dan 35% van de reissom.
  • Annulering vanaf de 42e kalenderdag tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  • Annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
  • Annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  • Annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  • Annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
Er gelden afwijkende voorwaarden voor het huren van een camper.

Samengestelde reizen


Is een reis samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, dan gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen:
  • Reizen met als onderdeel cruises, lijndiensten, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen afwijken van het bepaalde in lid 2.
  • Indien het vervoer per lijndienst wordt uitgevoerd of bijzondere diensten worden aangeboden zoals camperhuur, huur van motorboten of zeiljachten, autohuur, bezoek aan culturele –of sportevenementen, kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten afwijkende annuleringsbepalingen gelden.

3. Klachten en feedback


Wij doen ons uiterste best om uw vakantie zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Wij zijn ons er echter van bewust dat er tijdens uw reis natuurlijk wat mis kan gaan. Hieronder leest u wat u kunt doen om problemen aan te kaarten
  • Heeft u tijdens uw verblijf vragen en/of opmerkingen? Maak deze dan direct kenbaar bij de reisleider. In de meeste gevallen kunnen zij u direct van dienst zijn. Wordt er geen passende oplossing aangedragen, neem dan contact op met ons kantoor. Tijdens kantooruren kunt u bellen met: +31 (0)488 - 420 810. Buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op een speciaal noodnummer. Dit nummer heeft u ontvangen bij uw reisbescheiden.
  • Na de reis: Het is absoluut niet prettig als uw vakantie niet geheel naar wens is verlopen. Dit trekken wij ons zeker aan. Om het voor u op een prettige wijze op te lossen, is het zaak uw opmerking(en) en misschien wel negatieve ervaringen zo snel mogelijk na thuiskomst (uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van uw vakantie) op papier te zetten en (indien van toepassing met foto’s) per post of e-mail naar ons op te sturen. Wij nemen uw klacht in behandeling en komen hier binnen één maand op terug.

4. Belangrijk om te weten


  • Mondelinge klachten en/of opmerkingen kunnen wij niet als officiële klacht in behandeling nemen.
  • Een klacht die ter plaatse niet is gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Een klacht die ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, maar niet bij ons kantoor is gemeld - waardoor wij als organisatie geen mogelijkheid hebben gehad een oplossing aan te dragen - kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • ACSI Kampeerreizen houdt zich als lid van de ANVR aan de voorwaarden zoals benoemd hier bovenaan de pagina.
  • Wij horen graag wat u vond van uw vakantie. Daarom krijgt u van ons na uw reis een enquête per e-mail toegestuurd. Opmerkingen/klachten die via dit formulier aan ons kenbaar worden gemaakt kunnen niet als klacht worden verwerkt.