Nieuws

Vragen en antwoorden over het coronavirus en uw kampeervakantie

Heeft u een kampeerreis geboekt of bent u van plan om een vakantie te boeken? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de gevolgen van het coronavirus voor uw boeking. U leest de antwoorden op de meest gestelde vragen hier.

Wilt u meer weten over de maatregelen in uw vakantieland? U leest er alles over op ACSI.nl/corona.

Laatste update: 19-03-2021

De Corona-voucher laten uitbetalen



Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen, wat moet ik doen?
U heeft als het goed is een e-mail ontvangen met een instructie voor het laten uitbetalen van uw Corona-voucher. Heeft u geen e-mail ontvangen, dan kunt u hier
een verzoek tot uitbetaling indienen. Het kan zijn dat u later alsnog de e-mail met de instructie ontvangt. Deze e-mail kunt u negeren. U ontvangt de betaling uiterlijk een dag voor de einddatum van de voucher.

Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Waar vind ik mijn klantnummer?
Op de Corona-voucher staat een klantnummer. U vindt dit nummer onder de uitgiftedatum.
Let op: geef het klantnummer van de boeking in 2020 aan ons door.
U vindt het klantnummer onder de uitgiftedatum

Welk e-mailadres moet ik gebruiken om de uitbetaling aan te vragen?
We vragen u om het e-mailadres te gebruiken waarmee de boeking is gedaan. Zo weten we zeker dat we met de juiste klant te maken hebben. Als u geen toegang meer heeft tot het e-mailadres waarmee u de boeking heeft verricht, kunt u mailen naar voucher@acsi.eu.

Wanneer kan ik de uitbetaling verwachten?
U ontvangt het bedrag uiterlijk een dag voor de einddatum van de Corona-voucher. De einddatum is een jaar naar de uitgiftedatum van de voucher. U vindt de uitgiftedatum op de voucher.
U vindt de uitgiftedatum op de voucher

Ik heb aangegeven dat ik de voucher wil laten uitbetalen. Waarom krijg ik alsnog een e-mail over de uitbetaling?
Heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice? Dan sturen we alsnog een e-mail waarin we u vragen om uw bankgegevens aan ons door te geven. Zo weten we zeker dat we met de juiste klant te maken hebben.

Waar kan ik mijn Corona-voucher vinden?
Op het e-mailadres waarmee de boeking is gemaakt heeft u een e-mail ontvangen met als onderwerp ‘voucher corona’. In de bijlagen van deze e-mail vindt u een pdf. Dit is uw Corona-voucher.
Kunt u de voucher niet vinden? Stuur dan een e-mail naar voucher@acsi.eu. Wij sturen de voucher dan opnieuw. We kunnen de voucher alleen mailen naar het e-mailadres waarmee geboekt is. Als u geen toegang meer heeft tot het e-mailadres waarmee u de boeking heeft verricht, kunt u mailen naar voucher@acsi.eu.

Waar kan ik de waarde van de voucher vinden?
U vindt de waarde van de voucher achter het kopje ‘waarde Corona-voucher’.
U vindt de waarde op de voucher

De veelgestelde vragen

Ik ben (nog) niet gevaccineerd. Kan ik mee op reis?
Er is hiervoor (nog) geen Europees beleid. De verwachting is dat gevaccineerde deelnemers en deelnemers die een negatieve sneltest en/of PCR-test kunnen tonen, op vakantie mogen buiten hun eigen landsgrenzen. Zodra hier meer over bekend is, wordt deze pagina bijgewerkt.

Mocht de reis geannuleerd worden vanwege corona, ontvang ik dan opnieuw een Corona-voucher?
We zullen in eerste instantie proberen om samen met u een nieuwe reisdatum in te plannen. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan zoeken we samen met u naar een passende oplossing.

Mijn kampeerreis vertrekt in het voorjaar, gaat deze reis door?
We begrijpen dat u graag wilt weten of uw kampeerreis doorgaat. Voor alle kampeerreizen die in mei vertrekken geven we begin maart uitsluitsel. Vertrekt uw reis later? Dan vragen we u om nog even geduld te hebben. We informeren u uiterlijk vier weken voor vertrek.

Ik wil niet op reis als ik nog niet gevaccineerd ben. Kan ik om die reden kosteloos annuleren?
Wij volgen de richtlijnen van de overheden van uw bestemming(en) en land van herkomst. Alleen wanneer hierin wordt aangegeven dat vaccinatie verplicht is om te kunnen reizen, is dit een geldige reden om kosteloos te annuleren.

Wat moet ik doen als ik tijdens de reis wordt opgeroepen voor (de tweede) vaccinatie?
Het is nog niet duidelijk hoe de vaccinatiestrategie zal verlopen. Zodra er meer informatie beschikbaar is, wordt deze pagina bijgewerkt. Zie ook vraag 4.

Ik heb een Corona-voucher ontvangen, hoe kan ik die gebruiken als ik een nieuwe kampeerreis boek?
Als u een nieuwe kampeerreis wilt boeken met uw Corona-voucher, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (+31(0) 488 42 0810). Zij verwerken uw nieuwe boeking en verrekenen de waarde van de Corona-voucher meteen met uw nieuwe kampeerreis.

Moet ik de Corona-voucher in één keer uitgeven of kan ik er meerdere kampeervakanties mee boeken?
U mag het bedrag van uw Corona-voucher besteden zoals u dat wilt. U mag er dus ook meerdere kampeervakanties van betalen. Als er na uw nieuwe boeking nog een restantbedrag overblijft, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat als mijn nieuwe kampeerreis duurder of goedkoper is?
Is uw nieuwe kampeervakantie duurder, dan moet u het verschil bijbetalen. Pakt uw nieuwe kampeervakantie goedkoper uit? Dan krijgt u voor het verschil in prijs een tegoedbon. Is het verschil in reissom minder dan € 100? Dan krijgt u dat bedrag van ons teruggestort.

Op de Corona-voucher staat een einddatum. Is dat de uiterlijke vertrekdatum van mijn nieuwe kampeerreis of moet ik dan een nieuwe kampeerreis geboekt hebben?
De einddatum die op uw Corona-voucher staat is de uiterlijke boekingsdatum. U heeft dus een jaar de tijd om een nieuwe kampeerreis te boeken. De vertrekdatum kan wel later zijn. U kunt uw Corona-voucher gebruiken om een kampeerreis te boeken die uiterlijk 1 oktober 2022 vertrekt.

Ik heb al een nieuwe kampeerreis geboekt. Kan ik die alsnog met mijn Corona-voucher betalen?
Ja, dat kan. Hiervoor moet u zelf even contact opnemen met onze klantenservice via +31(0) 488 42 0810.

Kan ik een Corona-voucher combineren met een kortingscode of kortingsactie?
Ja, als er een kortingsactie is kunt u daar ook met de Corona-voucher gebruik van maken, tenzij dat in de actievoorwaarden wordt uitgesloten.

Ik heb mijn Corona-voucher niet helemaal kunnen besteden, krijg ik dat restbedrag nu retour?
Als u uw Corona-voucher slechts voor een gedeelte heeft besteed, neem dan contact op met onze klantenservice voor een passende oplossing.
Door gebruik te maken van onze website, stemt u in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons Privacy- en CookieStatementAuf dieser Website verwenden wir Cookies gemäß unserer Cookie-Richtlinien und unserer Datenschutzerklärung. Durch den Besuch dieser Website erklären Sie sich damit einverstanden.Ok