Aanvullende voorwaarden

1. Betaling

  • Aanbetaling: direct na boeking dient 20% van de reissom, vermeerderd met de reserveringskosten, de bijdrage Calamiteitenfonds en de kosten van een evt. annuleringsverzekering te worden voldaan.
  • Restantbetaling: het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.
  • Vertrek binnen zes weken: indien de boeking binnen zes weken voor de vertrekdatum gedaan wordt, dient de volledige reissom direct voldaan te worden.
  • Betaling met creditcard: uw creditcard wordt direct gedebiteerd.

2. Annulering door de reiziger

Annuleert u uw boeking, dan kan ACSI Kampeerreizen, naast eventuele verschuldigde reserveringskosten, de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

  • 30%: bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdatum
  • 60% van de reissom: bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdatum
  • 90% van de reissom: bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdatum
  • De volledige reissom: bij annulering op de vertrekdatum of later

Annuleren door quarantaineverplichting?

  • Geldt er binnen 2 weken tot 2 dagen voor aanvang van uw ACSI Kampeerreis een quarantaineverplichting op één of meerdere bestemmingen van uw reis en/of bij terugkomst in uw thuisland? Dan annuleren wij uw reis en krijgt u uw volledige reissom terugbetaald.
  • Uitzondering hierop is als we een gebied met quarantaineverplichting kunnen vermijden door de route van de reis aan te passen zonder het karakter van de reis te veranderen.
  • Verandert een land tijdens uw reis van kleurcode en/of ontstaat er een quarantaineverplichting? Dan kunt u niet meer annuleren.

Samengestelde reizen

Is een reis samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen:

  • Reizen met als onderdeel cruises, lijndiensten, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen afwijken van het bepaalde in lid 2.
  • Indien het vervoer per lijndienst wordt uitgevoerd of bijzondere diensten worden aangeboden zoals camperhuur, huur van motorboten of zeiljachten, autohuur, bezoek aan culturele –of sportevenementen, kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten afwijkende annuleringsbepalingen gelden.

3. Klachten en feedback

Wij doen ons uiterste best om uw vakantie zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Wij zijn ons echter bewust dat er tijdens uw reis/vakantie natuurlijk wat mis kan gaan. Hieronder leest u wat u kunt doen om problemen aan te kaarten

  • Heeft u tijdens uw verblijf vragen en/of opmerkingen? Maak deze dan direct kenbaar reisleider. In de meeste gevallen kunnen zij u direct van dienst zijn. Wordt er geen passende oplossing aangedragen, neem dan contact op met ons kantoor. Tijdens kantooruren kunt u bellen met: +31 (0)488 - 420 810. Buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op een speciaal noodnummer. Dit nummer heeft u ontvangen bij uw reisbescheiden.
  • Na de reis: Het is absoluut niet prettig als uw vakantie niet geheel naar wens is verlopen. Dit trekken wij ons zeker aan. Om het voor u op een prettige wijze op te lossen, is het zaak uw opmerking(en) en misschien wel negatieve ervaringen zo snel mogelijk na thuiskomst (uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van uw vakantie) op papier te zetten en (indien van toepassing met foto’s) per post of e-mail naar ons op te sturen. Wij nemen uw klacht in behandeling en komen hier binnen één maand op terug.

4. Belangrijk om te weten

  • Mondelinge klachten en/of opmerkingen kunnen wij niet als officiële klacht in behandeling nemen.
  • Een klacht die ter plaatse niet is gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Een klacht die ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, maar niet bij ons kantoor is gemeld - waardoor wij als organisatie geen mogelijkheid hebben gehad een oplossing aan te dragen - kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • ACSI Kampeerreizen houdt zich als lid van de ANVR aan de voorwaarden zoals deze verwoord worden in artikel 12 van de ANVR Reisvoorwaarden.
  • Wij horen graag wat u vond van uw vakantie. Daarom krijgt u van ons na uw reis een enquête per e-mail toegestuurd. Opmerkingen/klachten die via dit formulier aan ons kenbaar worden gemaakt kunnen niet als klacht worden verwerkt.